Tredje gången(året) gillt. :)

12 januari 2009

Årets lista...2008

Så kommer den där listan som var och varannan knåpar ihop antingen i slutet av året eller början på det nya dito. Denna lista är lite diskret knyckt från Mallemus, en klasskompis från förr. Håll till godo.

Årets aldrig gjort förut: Vad kan det ha varit? Ätit Saganaki kanske. Mycket gott och kommer inmundigas igen. Sprang Göteborgsvarvet för första gången, det var skoj.
Årets nyårslöften: Inga
Dödsfall 2008: Farmor, ingen annan jag känner har lämnat jordelivet. Farmor blev respektfulla 90 ½ år.
Årets hälsa: God tycker jag själv. Några förkylningar någon magsjuka.
Länder du besökt 2008: Danmark, Norge (en hel massa gånger), Tyskland, Österrike, Grekland
Årets matupplevelse: Teatergrillen i Sthlm. (Rensadel med mandelpotatis och karljohansvampsås. Till dessert: Varm chokladfondant med basilikaglass och jorgubbar) www.teatergrillen.se
Årets lärdom: Man kan inte använda smörpapper isf bakplåtspapper när man bakar t ex lussekatter.
Årets framgång: Fick jobb.
Årets äventyr: Slumkvarteren i Aten.
Årets skada: Stukad tumme och mosad deltamuskel från skidsemestern i Österrike. Har annars varit skadefri i år! :D Men jag kommer ALDRIG att glömma den matchen då jag fick superkramp i båda vaderna samtidigt.
Årets inköp: Wacom Intuos3 6"x 8" (ritbord till datorn)
Årets film: Det är svårt att välja, har sett många filmer i år... Fjärilen i glaskupan kanske, det var en så bra film att jag var tvungen att köpa och läsa boken efteråt. Jag är inte känd som den som läser böcker ska tilläggas. Stardust såg jag två gånger på bio, (måste vara ett gott betyg) samt Madagaskar 2, eftersom jag är såld på ettan.
Årets glädje: Malmslätts AIK dam
Årets jul firades med: Svärsläkten.
Årets TV-program: Fotbolls- EM ;) , OS i Peking, Hell's Kitchen
Årets önskan: Både infriad och dessvärre krossad.
Årets födelsedagar: Inga speciella. En svåger som fyllde 40, vilket firades i Grekland.
Årets sämsta: IK Östria Lambohov.
Årets människa/or: Min man som alltid ställer upp. Den bästa människan som finns på denna jord.
Årets blogg: Ja du, inte min egen. Den nystartade Ljusblå hjärtan kanske :)
Årets krångel: A-kassan
Årets inte gjort: Börjat med en ny hobby.
Årets flopp: Miller Graphics.
Förväntningar på 2009: Inga förväntningar. Man blir bara besviken om det inte blir som man tänkt. Bättre att hålla förväntningarna nere och bli glatt överraskad när det blir roligt och bra istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där sista om förväntningar håller jag helt med om. Man måste ju ha något roligt att se fram emot, men det roliga som plötsligt dyker upp kan göra en helt euforisk. Längtar man för mycket är det bäddat för besvikelse. Carpe diem och ögonblicket!