Tredje gången(året) gillt. :)

19 januari 2009

Shoppingkvoten fylld

En sån shoppinghelg det blev.
Den sedan oktober upskjutna personliga shoppingen på Åhléns City i Stockholm blev äntligen av. Jag är lika imponerad denna gången över hur träffsäker vår Sarah är på att hitta rätt kläder. Hon är bättre på det än jag själv, jag som känt mig i hela mitt liv och hon som bara träffat mig två gånger.

Bland annat kan nämnas de skor jag köpte. Jag är ganska kräsen vad gäller skor och har alltid haft svårt att hitta snygga skor i Sverige. Om man räknar bort fotbollsskor och andra idrottsskor så är 90% av mina skor inhandlade utomlands. (Mina favoriter köptes i San Diego, USA) Denna information samt vilken storlek jag har fick Sarah som information. Och när vi kom tillbaka till provningen stod där ett par jättefina bruna vinterskor i rätt storlek. Jag provade dem lite snabbt och behövde inte ens provgå dem förrän jag hade bestämt mig för att handla dem.

Och så blev det en bunt kläder; två byxor, två överdragströjor, massa toppar och ett smycke av märket SNÖ. Det blev billigare än förra besöket. Dels för att jag sållade mer bland kläderna och dels för att det fortfarande var rea efter mellandagarna.

Innan "klädshoppingen" var vi en sväng till Gamla stan och en Science fiction bokhandel. Det var en dålig affär för ekonomin. Det spel som vi letat igenom hela Göteborg efter, fanns till vår stora glädje i denna affären, så vi köpte två. ;) Ett till oss själva och ett att ge bort till den som vi letade spelet till i första läget.

Kvällen spenderades på Wallmans där vi avnjöt mat och dinnershowen Lost in Vegas II. Det var en trevlig kväll på alla sätt och vis, trots att endel av skämten som drogs var gamla redan på nittiotalet. Artisterna var som sagt inte så bra komiker men desto bättre sångare. De sjöng riktigt bra och gjorde en hel del bra artistimitationer. När vi efter showen rockat loss och testat alla tre dansgolv ("vanliga", schlagerbaren och åttiotalsbaren) så begav sig fyra trötta filurer hemåt. Det var endast en som mådde dåligt och det var den som inte druckit någon alkohol.

På söndagen blev det en tur till city igen, denna gången var det sambons makens tur att shoppa. Inte mindre än två par skor blev det till slut.

Nu blir det inte mer shopping på ett tag, kvoten är fylld för flera månader framöver. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt med så mycket shopping! Men vadå "sambon", "maken" får du väl kalla honom! Kram!