Tredje gången(året) gillt. :)

20 januari 2009

Magisk MangoMix

Wiihiii! Äntligen har jag hittat den rätta ingrediensen.
Jag gillar fruktsmoothies. Jordgubb och hallon tilhör de som jag gör med framgång hemma. Men varje gång jag är i Göteborg så beställer jag en med mangosmak på kaféet i Kompassen, och den är sååå god. Jag har försökt att göra egna mangosmoothies hemma med alla möjliga sorters mango. Jag köpte först frusna mangobitar i påse utan något vidare resultat. Jag testade färsk mango men den blev inte alls god.

Men så på senaste besöket i Gbg så tjuvkikade jag för att se vad de hade för magisk ingrediens som jag inte hittat. Det visade sig då att de, förutom is och yoghurt, hade i nån slags puré. Aha! tänkte jag, jag måste nog botanisera lite efter mangopuré. Slug som jag är ( ja ,det händer att jag får snilleblixtar) styrde jag mina steg till barnmatshyllan och där stod den, den magiska ingrediensen. Smoothiesen blev just så god som jag ville ha den.

Litet recept på mangosmoothies:
  • Frusen mango
  • Mild vaniljyoghurt
  • En liten burk mangopuré
Mixa.
Häll upp i glas.
Njut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack før tipset! Man kan sækert køpa pureen i en invandrarbutik också. Finns kanske på burk?
Mamma