Tredje gången(året) gillt. :)

30 november 2010

Anders

Så var det sista november. Tiden går så fort så jag hänger inte med riktigt. När hösten kom var jag inte alls redo för det, ännu mindre när det blev vinter. Men nu har jag nästan förlikat mig med kylan. (Iaf när den bara håller sig några grader under noll.) Det är snön som gör att det är okej med kylan. För ska det nu envisas med att vara kallt då ska det finnas snö också, annars kan det lika bra vara varmt och gött.

Första advent har passerat och om knappt en månad är det julafton igen. Det kommer gå så fort så fort. Vilken tur att jag redan har ordnat de flesta julklappsinköpen. På det sättet slipper jag stressa och trängas i julruschen. Nu kan jag koncentrera mig på rullrånen, kolan, färskosten och vad annat jag får för mig att pyssla i jul.

Enligt bondepraktikan så skulle dagens väder leda till att julen gick i plusgradernas tecken. "Anders braska, julen slaska" eller "Anders slaska, julen braska." säger man ju. Dagens temperatur har varit runt -13. Vi får hoppas att bondepraktikan är fel.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Vi får hoppas på sol och ett par minusgrader samt snö. På julafton kan det snöa och sen vara fint resten av julen. Min önskejul!

Lakritztrollet sa...

Ja, det kan det snöa nästan så mycket det vill bara det inte är plusgrader så det blir slask.