Tredje gången(året) gillt. :)

14 november 2010

Resa hem eller bort

När besöket reser hem är helgen snart över. Har haft min mor och far här. Det har varit trevligt, men nu är de på väg hem igen. Långt iväg hem igen. Även jag tycker att det ska bli lite skönt när de flyttar till Sverige igen. Då får vi alla närmare till varandra, och inte bara de utan även vi kan åka hälsa på varandra. Inte riktigt så att ekonomin tillåter så många flygresor just nu.

Ett bra exempel på det är att jag inte varit utomlands (inte ens till våra nordiska grannar) sedan februari i år. Lite ledsamt för det att jag tycker om att resa. Jag har den senaste tiden haft, inte bara längtan att åka bort rent allmänt, utan längtan att åka till London i synnerhet. Var ett bra tag sedan jag var där nu tyvärr. Jag gillar den staden och vill hemskt gärna se musikalen the Lion King, som ges där.

3 kommentarer:

Alice sa...

Fick du Lion King tickets? Jag såg den förra veckan och det är häpnadsväckande!

Alice sa...

Fick du Lion King tickets? Jag såg den förra veckan och det är häpnadsväckande! www.lionkingtickets.net

Lakritztrollet sa...

Jo då, mor min läste inlägget och gav mig en resa till London i julklapp. Och "Lion King" såg vi. Den var superbra! Denna julen (2011) gjorde vi en favorit i repris, men denna gången såg vi "We will rock you".