Tredje gången(året) gillt. :)

17 maj 2011

Grannfika

Vad blev det av det där anslaget?
Efter en hel del stress så blev det en barbapappatårta. Jag har nu lärt mig att aldrig ska stressa eller ha bråttom när man gör tårtor. Resultatet blir fult och slarvig dessutom spricker sugarpaste:en och det blir buckligt, allt som det inte ska vara. Bara för att man inte har tillräckligt med tid.

Jag hade bjudit in grannarna för att hjälpa till att äta den. Och det lät som om de var nöjda med innehållet. Det var ju huvudsaken i alla fall. Jag får jobba på det estetiska, gå en kurs eller nåt. Att Barbapappans ögon, mun och ögonbryn inte blev snyggt ritat skyller jag på min dåliga hand.
Tårtan innehöll dumlefluff och glasscreme och ljusa bottnar. Täckt och dekorerad med sugarpaste.

1 kommentar:

mamma sa...

Vilken kul tårta!