Tredje gången(året) gillt. :)

4 maj 2011

Flitig kontakt

Så beger jag mig för tredje dagen i rad till sjukhuset för att få min sista dos (för denna gången) kortisondropp. Hittills har det gett ganska liten effekt, långt ifrån det jag förväntade mig. Men som läkaren och sköterskan sa, det sker inte förbättringar över en natt. Men jag känner just nu att det går åt rätt håll, även om det går sakta.

Igår fick jag hela två brev från landstinget. Ett sjukskrivningsintyg i det ena kuvertet och information/bekräftelse på att läkaren ska ringa mig på torsdag i det andra. Det sista lite onödigt eftersom hon sagt till mig två gånger att hon kommer ringa och kolla läget på torsdag em/kväll. Så dåligt minne har jag inte, inte heller enligt de kognitiva testerna jag gjorde häromdagen, där jag låg 1 till 2 steg över sd. (standard deviation, på svenska standardavvikelse.) Alltså +1 till +2 över normen.

Undra förresten om det ligger ett brev från landstinget i brevlådan idag med? Då har jag fått tre brev på tre dagar från dem. Fast statistiskt sett så borde det i så fall komma på fredag. För är jag inte på sjukhuset och gör något, så får jag brev eller så ringer de. Det är med andra ord något varje dag tycker jag. Fast slår man ihop det så stämmer det ändå; tre besök, två brev och ett telefonsamtal. Det blir sex kontakter på en sjudagars vecka. Söndag är vilodag.

[UPDATE 15:00]
Det kom ett brev från landstinget idag, surprise surprise! Men det brevet räknas nog inte egentligen, det var en räkning på de MR-bilder jag ville ha i min ägo.

Inga kommentarer: