Tredje gången(året) gillt. :)

21 juni 2011

Förberedelser

Snart midsommar och förberedelserna är i full gång. Vi började med att färdigställa dotterns rum, som varit utrymt sedan mars. Nu har det äntligen målats och fondtapeten kommit på plats. Det blev supersnyggt.

Vi valde inte en barntapet utan en mer neutral variant: Vi tänkte som så, att då har hon något att växa i. Jag är rätt säker på att hon inte vill ha clowner, prinsessor eller gulliga små björnar när hon är i 13-årsåldern. Och vi vill bespara oss jobbet att behöva tapetsera igen. Resten av rummet har vita väggar.

I övrigt har vi bestämt "menyn" för fredagens midsommarkalas. Nu kunde man ha tänkt sig att jag skulle baka en stilig tårta till midsommar, men så blir det inte, i alla fall inte med mousser och sugarpaste. Jag kommer att göra samma tårta som förra midsommar av den enkla anledningen att vi inte får plats med en tårta i kylskåpet i flera dagar. Vi måste prioritera maten i vårt lilla kylskåp, för det kommer många fina vänner som ska fira med oss.

Men jag kan avslöja att jag har fått förtroendet att dekorera ett gäng bröllopstårtor i sommar. Jag är redan nervös att jag ska klanta till det, men jag tror ändå att det kommer att gå bra i slutänden.

1 kommentar:

mamma sa...

Det gör det absolut! Lyckas alltså.
Glad midsommar och må så gott!