Tredje gången(året) gillt. :)

25 juni 2011

Rörelse igen.

Nu har det varit mycket snack och lite verkstad den senaste månaden. Jag har dessutom hunnit att anmäla mig till Lidingöloppets 30 km-distans. Så i kväll snörade jag på löparskorna.

Det var riktigt skönt att röra på sig igen. Eftersom jag kom ut lite sent så var det ganska skumt (mörkt) på sina ställen i spåret, så det blev bara ett varv á 2,5 km. Men jag kompenserade det genom att ta blandade vägar i samhället hem. Det visade sig sedan, när jag mätte distansen, att det blev 2,43 km. Så totalt blev det således nästan fem kilometer.

Vi vidare eftertanke så var det inte så dumt att springa på asfalt också. Det är ju som bekant hårdare och kroppen måste vänja sig vid det också. För i början av september ska jag springa Tjejmilen, är det tänkt, och där är underlaget mest asfalt.

Inga kommentarer: