Tredje gången(året) gillt. :)

3 juni 2011

Tårtblogg

Nu är det inte bara sol och torka utomhus utan även på bloggen. Jag har just inget att berätta och detta verkar bli mer och mer en tårtblogg.

Nåja, det ska det kanske inte bli, men det är just nu min nya hobby och det som händer i min vardag. Jag tycker det är roligt att kladda ihop dem och mumsigt att äta dem. I dagarna gör jag ett beställningsjobb, två tårtor som ska levereras på söndag. Sen påbörjar jag nästa projekt som ska vara färdig på onsdag. Det blir därför ingen nationaldagstårta, som jag hade planer att göra.

Man kan tro att min hobby ruinerar mig, och det gör den om jag inte tar betalt för ingredienserna. Så betalt för ingredienserna tar jag, sen avrundar jag lite uppåt för att täcka för kostnaden för mina tårtverktyg. Arbetet kostar f n inte mycket, det är den eventuella dricksen som beställaren (läs: mina vänner) vill ge mig.

Inga kommentarer: