Tredje gången(året) gillt. :)

9 juni 2011

Tacktårta

Eftersom jag varit flitig i köket och detta ju blivit en tårtblogg...tydligen, så visar jag här tårtan jag gjorde till personalen på min dotters dagis. Som en liten sommarhälsning och tack för det gångna året. Det passade bra att göra denna tårta just nu för dagis hade "End of term garden party" igår, en sommaravslutning helt enkelt där barnen sjöng fint, solen strålade och alla föräldrar var stolta.

Nåja, till kuriosa hör att detta var den första tårta jag gjort som varit laktosfri, då en i personalen är laktosintolerant. Laktosfri grädde funkade nästan lika bra som vanlig grädde. I moussen upplevde jag att den betedde sig annorlunda, men smaken på moussen var det inget fel på, tack och lov. När jag spacklade så var grädden normal.
Ljusa bottnar och hallonmousse, spacklad med laktosfri grädde täckt och dekorerad med sugarpaste.

Inga kommentarer: