Tredje gången(året) gillt. :)

5 april 2018

Moment 22

Hade en fin liten runstreak i påsk och tänkte mig att fortsätta springa, men så kom vardagen och verkligheten ikapp mig. Påskledigheten tog slut och åter dags att jobba precis som för de flesta.

Skillnaden för mig jämfört med "de flesta" är att när jag jobbat mina fyra timmar (jag är sjukskriven 50%) är jag totalt slut i både knopp och kropp, kan inte tänka många korrekta tankar och kroppen signalerar "sov!" (anledningen till sjukskrivningen helt enkelt). Så den där träningen är inte första prioritet, tyvärr. Tyvärr för träningen gör mig gott, jag mår som bäst när jag tränar/ har tränat, löpning är mindfulness för mig. Men som sagt på grund av fatigue blir det mindre träning än jag vill.

Lever till vardags i ett Moment 22.
Tröttheten, fatiguen, gör mig trött så jag inte orkar att träna. Och löpning/träning gör mig pigg så att min fatigue minskar.

Inga kommentarer: