Tredje gången(året) gillt. :)

17 augusti 2019

Jag vann!

Jag vann en startplats till det ganska nystartade lokala halvmaraloppet City Run. Woohoo! Det var en tävling på Facebook och jag chansade och skrev en kommentar och delade inlägget. Jag brukar ju aldrig vinna i såna där tävlingar, men nu hade jag turen på min sida. Har den trenden ha vänt?*. Jag blev såklart jätteglad för vinsten och ser fram emot ett bra träningspass inför Helsingborg Marathon veckan efter.

Arrangör är Linköpings Löparklubb tillsammans med Nordic Sport & Event.

Det passade utmärkt att vinna startplats, för då kan jag lägga undan den startpengen till mitt livs maratonresa, N.Y. 2020. Jag hade med största sannolikhet anmält mig till loppet även om jag inte vunnit startplats. Tusen tack Nordic Sport & Event!

Nästa lopp blir alltså City Run, 21,1 km, 24/8.

*Vann ju tidigare iår en start till Stockholm Halvmarathon tack vare Kexchoklad Running. Är lika lycklig över vinsten av den startplatsen.

Inga kommentarer: