Jag är en influerare (aka influencer). Fast egentligen är jag inte alls det.
När jag i lördags sprang Oslo Maraton sprang jag och småpratade med en trevlig svensk kille. Jag minns inte allt vi pratade om men jag vet att Stockholm Marathon(sic) kom på tal. Han hade inte sprungit det och jag påstod att det var enklare än detta*(Oslo).
Dagen efter maran så fick jag ett ping på direktmeddelande. Killen jag sprang och snackade med hade letat upp mig. Det var kul att snacka lite till. Det han ville var att visa att han nu, tack vare mig, anmält sig till Stockholm maraton nästa sommar.
Igår skrev jag också att jag föranmälde mig till Berlin Marathon 2024, bl a för att de firar 50 år. Bara någon halvannan timme senare fick jag ett ping från min vän Nathalie, som jag träffade i New York.
Hon uppmärksammad mig på det faktum att det var jubileum, men ondgjorde sig att sparkontot var tomt. Jag sa att jag redan gjort en föranmälan. Sen sa jag att hon ju faktiskt har ett år på sig att spara samt att skippa alla "smålopp". Visst det är roligt att vara med på lopp och samla fina medaljer men 300 kr här och 250 kr där (i anmälningsavgift) plus resor och ibland uppehälle dränerar ens konto ganska fort. Så spara dessa pengar och satsa(spara till) på de stora loppen som du verkligen vill uppleva istället.
Tjugo minuter senare...
"Äsch, va fasen. Jag gjorde också precis en förhands anmälan(sic) 🙈"
Så kom igen #marathongruppen och #springtime nu får ni gärna premiera mig för att jag gör värvningar åt er.
*När jag hemma kollade höjdmeter för både Oslo och Stockholm maraton visade det sig att det var fler höjdmeter i Stockholm. Det förvånade mig. Dock jämförde jag bara data från min egen gps-klocka och inte på loppens officiella hemsidor.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar