Tredje gången(året) gillt. :)

13 mars 2009

Du lever i våra minnen.

Idag var jag på begravning. :( Det är så sorgligt med människor som dör. Extra tragisk är det när de går bort i förtid. Jag kände inte personen speciellt bra, men jag har viss koppling till familjen då man kan säga att det var genom fadern i huset jag träffade min man. Allt var slump och tillfälligheter, att vi ens lärde känna dem.

Begravningen var fin på alla sätt och vis. Jag sörjer med familjen, då mamman lämnar efter sig man och fem (iof vuxna) barn samt en bunt barnbarn. Även hennes föräldrar var med på begravningen och så ska de ju inte heller vara, att ens egna föräldrar överlever sina barn.

Vila i frid A. M.
* 8/2 1958
† 28/2 2009

En av sångerna som spelades under begravningscermonin var You've Made Me So Very Happy av Blood Sweat & Tears. Då blev det svårt att hålla tårarna borta, för man tänkte på familjen och hur de känner för varandra. Jag fick även tankar på hur oerhört lycklig man är över sin livskamrat och att någon just har förlorat sin livs kärlek. :'(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du skriver!

Jenny sa...

Usch ja. Det är alltid fruktansvärt när någon går bort. Särskilt när det är i förtid...
Det verkar ha varit en fin begravning trots allt.
Kram till dig!