Tredje gången(året) gillt. :)

24 mars 2009

Somewhere

Jag är väl inte så jätteförtjust i sången "Somewhere Over the Rainbow", men versionen från reklamfilmen för Stiftelsen Min stora dag får mig att ständigt gå och nynna på den. Den har ett så skönt sound och trevlig rytm. Artisten heter Israel Kamakawiwo'ole och det hade jag aldrig vetat om inte den allvetande google sagt det till mig.



Kanske kan detta klipp spelas utan upphovsrättsliga krav, så ni får höra sången menar jag. Denna version har dock ett inslag av "A Wonderful World", vilket inte klippet ovan har.

3 kommentarer:

Jenny sa...

google is the shit :-D

Anonym sa...

Hej kära syster!

Ja, låten är verkligen skön tolkning. Jag har den i mitt mp3-arkiv, så jag skickar den med mail snart. Man kan säga att Israel Kamakawiwo'ole är en rätt tung artist. När han levde, vägde han ensamt mer än en hel sjubarnsfamilj gör tillsammans (350 kg).

Kram!

Lakritztrollet sa...

Jenny: Ja, google rockar ibland.

Kristofer: Åh, tack! =D