Tredje gången(året) gillt. :)

16 mars 2009

F&S

Idag köpte jag mig ett friskis och svettis kort. Nu ska här motioneras. Eftersom skivstångspasset, som är det roligaste, måste bokas typ en-två vecka i förväg så får jag tillsvidare nöja mig med gympa.

Idag hoppade jag på ett pass som hette "bas". Blev grymt besviken, det var inte ett dugg utmanande, knappt pulshöjande alls. När passet var slut hade jag knappt svettats någonting. En timmes uppvärmning helt enkelt.

Så eftersom jag var uppvärmd så blev jag kvar i hallen och deltog i nästa pass också. Det var mer i min stil, och hette "medel". Rörelserna var ungefär desamma som i det tidigare passet men tempot var högre. Nu fick jag upp flåset och fick torka en och annan svettdroppe. Får jag bara några gånger på mig ska jag nog lyckas kombinera ben och armrörelser också. ;)

Det är gött att träna! Utan motion klättrar jag på väggarna av rastlöshet.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Haha, och du tror att jag ska kunna hänga med i ditt tempo? :-D

Lakritztrollet sa...

Ja?! Det fixar du. Man måste vara optimist, serrö.
Man vet inte var gränsen går förrän man passerat den. ;)

Jenny sa...

Hehe, visserligen. Men jag VET att jag inte har nåt vidare flås. Men nånstans måste man ju börja... =)

Anonym sa...

Hoppa eller lyft inte før mycket! Take it easy sæger
en anonym lugntagare.

Lakritztrollet sa...

Anonym: Jag känner när det är lagom. Klart jag lyssnar på kroppen.