Tredje gången(året) gillt. :)

21 september 2018

Kan knappt tro det är sant!

Utvärdering av en ovanlig fredag.

Somnade tidigare igår kväll för att jag var så utpumpad. Imorse väckte Lilla mig en halvtimme före väckarklockan skulle ringa. Ingen maxad natt men en halvtimme mer sömn än vanligt. Skittrött och outvilad gick jag ändå upp och fixade frukost till barnen och mig...och stressade runt efter saknade kläder, typ strumpor som aldrig finns i par.
Iväg med barnen till skolan, lite sena men de skulle ändå komma i god tid före inrigning. Satte mig ner för att stämma av dagen och se vad jag skulle planera min energi till. Då plingade telefonen till och påminde mig om att det var utvecklingssamtal för Lilla som jag skulle vara med på. Vilken tur jag satt påminnelse annars hade jag glömt samtalet. Jag skulle inte komma ihåg mycket utan mobilen och dess kalender med påminnelser. Iväg till skolan med mig också.
Samtalet var bra. Så dags att åka till jobbet.

När jag kom mötte jag en förälder med sitt barn på parkeringen. De var på väg hem pga sjukdom. När jag sedan kom in visade sig att vi bara hade fem barn på avdelningen. Perfekt tillfälle att kolla våra beställda saker. Sedan  satte jag mig ner vid datorn och skrev ett dokument som behövde skrivas. Tiden gick så fort och vips var det dags för lunch och jag hade inte gäspat en enda gång. Var det inte så att jag till och med hade energi kvar? Jo minsann, så var det. Lunch med de äldre barnen idag och där kände jag vartefter att nu sinade energin ordentligt pga ljudmiljön som uppstod efter maten. Tur i oturen behövdes jag bland de yngre barnen eftersom kollegor skulle på välbehövlig och förtjänt rast.

När jag slutade mitt arbetspass var jag mindre trött än vanligt men absolut inte en zombie som jag är de flesta dagar Jag verkar inte dräneras på energi lika fort av kontorsarbete. Något att fundera ordentligt på... När jag kom hem sov jag inte som jag brukar. Gjorde några nyttigheter i trädgården istället. Sen hämtade jag barnen. Vi handlade lite fredagsmysingredienser kickade hem och sen stod jag och stekte pannkakor. :O

Tänk att jag hade en hyfsat normal dag med både jobb, nytta och familjeliv utan att krascha. Nä, jag har nog faktiskt gäspat en tiondel så mycket än brukligt. Kan knappt fatta det. Det är ju så det ska vara att leva.

Dagen har varit raka motsatsen mot gårdagen. Gårdagen var en så dålig dag att jag övervägde att rymma från allt och alla. Jag mådde så fundamentalt dåligt. Idag var så bra.

Inga kommentarer: