Tredje gången(året) gillt. :)

7 september 2018

Senare än vanligt

Idag fick jag förskjuta min arbetstid. Istället för att börja jobba klockan 12 började jag 14. Det fick till följd att jag hann göra så mycket bra.

En normal dag, då jag börjar jobba 12, är tiden fram till jag åker till jobbet en lång väntan på att åka till jobbet. Jag kan inte äta lunch heller, den skulle jag behöva inta typ klockan 11 vilket är väl tidigt när jag äter frukost vid åtta. Äta på jobbet går inte heller för när jag kommer är lunchen över och barnen ska göras redo för vilan. Ofta är jag rätt mosig i huvudet när jobbet startar för att min vila blir konstig.

Idag hann jag springa 12 km, duscha, sova några timmar och äta lunch i lugn och ro före det var dags att åka till jobbet. Jag var förvisso trött i kroppen (av löpningen) men hyfsat pigg i övrigt.

En bra dag således. MEN jag vill inte stänga på jobbet varje dag.

(PS Efter mina jobbtimmar var jag lika trött som vanligt.)

Inga kommentarer: