Tredje gången(året) gillt. :)

14 september 2009

Avsändare okänd.

Idag kom det paket från USA, från för mig okända människor. (Det stod ju avsändare på paketet.) Eftersom min bättre hälft inte var hemma och paketet var adresserat till oss båda, tog jag mig friheten att öppna det. I fanns ett snöre med klädnypor och med dessas hjälp satt fina bebiskläder och leksaker. Ett klädstreck helt enkelt. Att inte jag kommit på den roliga idén. :) Helt klart något jag ska komma ihåg och verkställa när jag ska ge bort present till en nyfödd.

Jag ringde genast min mor och frågade om hon visste vilka NN var. (Mina föräldrar känner så många ute i "stora världen", vilka kanske ville uppvakta.) Men mor hade ingen aning. Så då ringde jag och störde maken, mitt i lunchen, och han visste precis vilka det var som sänt oss gåvan. Puh, vilken tur! Blev ju smått förvirrad av presenter som dyker upp sådär av okända.

Det visade sig vara en arbetskamrat från USA-kontoret som nåtts av den glada nyheten om I. De var så glada för vår skull. Så här stod det på det medföljande kortet:

"L. and I were absolutely thrilled to find out about the birth of I.. We have 3 boys, ourselvs, and know what a blessing children are.
Please accept these gifts as a token of our happiness. I hope they fit, because it will be very difficult to return them (ha, ha).
Warmest Regards
The NN's"

Och jag kan meddela att kläderna kommer att passa. För den angivna storleken på kläderna var 18 månader(!). Snigelpost och över Atlanten i all ära, men så lång leveranstid behöver man nog inte räkna med. ;)

(R. berättade för mig att jag i alla fall träffat en av dem, när vi var över till USA för några år sedan.)

I. och hennes föräldrar tackar alla så hemskt mycket för alla fina gåvor och presenter, som I. fått i samband med sin födelsedag.

Tack! Tack! Tack!

Inga kommentarer: