Tredje gången(året) gillt. :)

18 september 2009

Mysig marknad med mat

Nu har den där mysiga matmarknaden kommit till stan igen. Jag trivs att vara där bland folkvimlet. Dessvärre så var musiken lite för hög denna gången, vilket jag inte minns att den var förra gången, i början av sommaren.

Hur som, så blev det lite inköp denna gången också. Italienska småkakor och baklava precis som förra gången. Det blev inga orkideér idag däremot en bit nougat med kokos, ska bli spännande att smaka. Sen stod jag nog i marknadens längsta kö för att köpa spansk paella. Men det var värt väntan för det var supergott. Därefter unnade jag mig churros. Så det blev en helspansk middag.
När jag gick från marknadsståndet med mina churros, hörde jag en grabb säga följande:

"Där har de sån där friterad efterrätt... korvarna där."
Det var nog tur för grabbens sällskap att h*n såg vad det var han menade. För det finns en hel del efterrätter som är friterade, till exempel kinarestaurangernas paradrätt. Man kan inte var nog så specifik när man ska berätta något.

Att tillägga är:
• Det var lättare att gå på marknaden förra gången... utan barnvagn.
• När jag hade ätit klart mina churros var halva jag full med florsocker. Jobbigt med mat som mjällar av sig.
• Jag längtade bort, ner till kontinenten, denna gången också.

Mitt blogginlägg från förra gången det var marknad, hittar du här.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad mysigt! Vart var det? Är det hela helgen?

Lakritztrollet sa...

Imorgon lördag också, på gatan vid HM, ner mot Lilla Torget. Du kan inte missa det om du siktar på Lilla Torget. ;)
Tiderna vet jag inte, kanske så som affärerna har öppet!?

http://www.linkopingcity.se/