Tredje gången(året) gillt. :)

13 februari 2011

Facebooktyper

Samtliga typer nedan återfinns i min vännerlista. Möjligen att den svåra inte finns. Dessutom är det svårt att bevisa vem som är mest voyeuren, hela Facebook går ut på att snoka på varandra.








Bilderna är lånade från SvD.

De mest förekommande hos mig är realtidsrapportören, föräldern, intimbekännaren och gillaren. Gillaren är vi väl alla, ett skönt sätt att slippa kommentera men ändå hålla med. Realtidsrapportörer sorterar jag bort från news feeden/nyhetsflödet.

Spontant saknar jag dock en typ och det är personer som bjuder in en till alla möjliga konstiga event och fangrupper.

Sen finns det ytterligare en sort, iaf bland mina vänner, och det är de som alltid skriver samma saker dag ut och dag in. Det kan vara allt från "Nu åker jag till jobbet" till "God natt, nu går jag och lägger mig". Det som utmärker dem är att de aldrig skriver något däremellan, bara samma sak, dag ut och dag in. Det kan hända att de blir variation i formuleringarna, men innebörden är densamma. Trist!

3 kommentarer:

Karro sa...

Haha :) Vem är jag då? ;)

Lakritztrollet sa...

Ja, vem är du? Ingen av dessa. Facebooktyperna ovan är ju bara mer eller mindre irriterande sådana. Flertalet kan ju hantera siten och får därför ingen egen karaktär. "Den normale", låter ju så trist och underhåller ingenting.
Ska leta upp fler facebooktyper och skriva om. Det finns massor med såna här "listor".

Karro sa...

Skönt att veta :)