Tredje gången(året) gillt. :)

22 februari 2011

Våren, var är du?

Nu tycker jag gott att det kan ta och bli lite varmare. Våren är faktiskt jättevälkommen nu. Jag vill iaf kunna ge mig ut på en löprunda utan att riskera att halka. Dessutom har minusgrader aldrig varit bra för mina lungor.

Och apropå halka så såg jag en cyklist göra världens största vurpa idag. Jag var på väg till jobbet och i en ganska brant nerförsbacke kom han susande på sin cykel. Strax efter att han passerat mig låg han i en tokig hög på marken. Jag gick såklart fram till honom och frågade hur det gick och så. Han sa att det gick bra. Han fick lite ont i ena armen/handen och handsken gick sönder, men han slog inte i huvudet. Och han tyckte själv att det hade gått bra. Det såg och lät inte heller som att han hade brutit något.

Så vad lär vi oss av detta? Cykla inte på vintern, såvida det inte är torr barmark, det kan vara förrädiskt halt.

Inga kommentarer: