Tredje gången(året) gillt. :)

6 februari 2011

Ögongodis

Mein Gott! Man är minsann inte 23 år längre. Jag var på fest igår, studentfest. (Konstaterade att det var tio år sedan jag var på det senast här på universitetet.) Vi hade trevligt och skoj. Väl på eftersläppet reagerade jag direkt på att alla var så unga. Det var då jag insåg att jag blivit gammal. Men jag hade så trevligt jag kunde, jag menar, det är ju inte så att jag känner massa folk i studentkretsen längre, som jag gjorde förr. Men det fanns en del ögongodis och det är trevligt.

Tove Styrke stod på scen också, bara det. Innan detta event hade jag inte haft en susning om vem hon var om någon frågade. Nu vet jag både att hon varit med i Idol 2009, kommer från Umeå, är född 1992, såg förfärlig ut i går kväll samt inte alls sjöng lika bra som det man hör på radio och Spotify. Men ljudet kan ju också ha varit lokalens/utrustningens fel, det låter jag vara osagt. Klart är att man kan göra mycket med en röst i en studio. Det finns duktiga producenter i världen.

Idag har jag inte varit snabb någonstans. Alkohol tar hårdare nu, tydligen. Och då drack jag ändå inte så mycket. Men om man räknare de gånger jag druckit alkohol under de senaste två åren, så går det att räkna på mina två händers fingrar. Tänker man så, så är det kanske inte konstigt att man är sliten dagen efter.

Inga kommentarer: