Tredje gången(året) gillt. :)

29 mars 2011

Väntar.

Jag väntar, alltså är jag otålig.

Jag väntar på ett postpaket innehållandes beställning med tårtskapargrejer. Den har jag i och för sig inte väntat på så länge, endast några dagar. Maken väntar också på ett paket på posten. Värre är det med min remiss från sjukvården. På den har jag nu väntat i cirka sex veckor. Enligt vårdgarantin ska jag max behöva vänta två månader (typ 8 veckor). Så vem vet, kanske min remisstid kommer i brevlådan i morgon... eller om två veckor. Den som lever få se.

Väntar jag på något mer?
Jo, att det ska bli vår på riktigt.
Att få svar på en drös jobbansökningar, fast där förväntar jag mig inget svar. För 99% av de man skickar sin ansökan till skickar inte ens ett "tack för ansökan" eller "tack, vi har mottagit din ansökan". Så rent teoretiskt så vet jag inte ens om de fått min ansökan.
Väntar dessutom på att det ska gå att spela fotboll på gräs igen. Grusträningar är inte min favorit, men man får gilla läget.

[UPDATE 1500]
Bara för att jag skrev detta så damp både en avi till makens paket och remissen ner i brevlådan.

Inga kommentarer: