Tredje gången(året) gillt. :)

27 september 2019

Vältajmad post

När jag kom hem från Helsingborg Marathon (som jag ännu inte skrivit lopprapport om) uppmärksammade min make mig på att jag tappat något. Han såg att min klocka (Suunto Ambit3 Sport) saknade en skruv. För ett år sedan bytte jag armband föra att det var heltrasigt, men att tappa en enstaka skruv var något nytt. Hur skulle jag lösa detta? Var köper man en skruv som passar? Det är inte bara att åka till närmaste blå-gula möbelvaruhus att fixa reservdelar till en klocka som köpts via internet.

Hur som helst så kontaktade jag supporten och efter ett par veckor fick jag svar att reservdelsskruvar skulle skickas med post. Det kunde dock ta några veckor till för det skulle skickas från Rumänien. Bara att acceptera att jag skulle få springa Lidingöloppet med en "vobblande" klocka. Det funkade ju iof som det var, jag har ju sprungit ett antal mil sedan det upptäcktes, men det hade helt klart varit bättre med en hel så jag inte riskerade att tappa klockan helt.

Och idag, dagen för avresa till Lidingö, damp skruvarna ner i brevlådan. Hipp hurra! Ibland har man mer tur än man vågar hoppas på.

En snabb lov i källaren efter rätt mejsel, sen var klockan hel. En bra start på Lidingöloppshelgen.

Inga kommentarer: