Tredje gången(året) gillt. :)

4 januari 2010

Nytt år, nytt beslut

Det finns hopp om myndigheter i alla fall.

Någon dag innan året var slut damp det ned ett brev från Försäkringskassan som talade om att de höjer min SGI (sjukpenninggrundande inkomst). Det beslut som de fattade i höstas som vi överklagade, slutade med samma resultat som det första. De stod alltså fast vid sitt beslut. Då orkade vi inte längre och lät det vara. Men nu har de alltså ändrat sig.

Det som förvånar oss mest är att de tagit upp ärendet igen. Vad var det som gjorde att just mitt ärende togs upp igen? Hur jobbar de egentligen på "FK"?

Jag trodde att ett avslutat ärende lades åt sidan för att glömmas bort, tills den drabbade orkade ta tag i eländet och påpeka att något var fel. Av någon anledning, som vi inte vet, har de omprövat mitt ärende och kommit till ett för mig bättre beslut.

Året 2009 slutade helt klart i dur. Gott nytt år till mig!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Gratulerar!
Finns det liv, finns det hopp...
De har väl fått så mycket kritik att de av bara farten omprövar fler ärenden. Jättebra för dig! Så du kanske håller näsan över vattenytan.