Tredje gången(året) gillt. :)

5 januari 2010

Promenix

Idag har det varit strålande fint vinterväder ute. Efter gårdagens trevliga barnvagnspromenad bestämde jag mig för att idag skulle jag också ta en tur. Men så tittade jag på termometern och den visade -16,5, då ryggade jag tillbaka.

Vi får se om jag ger mig ut sen. Dagen är ju inte slut ännu och solen går inte ner förrän 15:21 här idag. Om maken kommer hem i tid kan det bli en tur med honom, det är trevligt. (De har arbetstidsförkorting på hans arbetsplats och det är ju helgdag imorgon.)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Hualigen! Vi har också kallt, men bara ca 10 grader. Men så måste vi jobba i morgon. Phu! Här finns ingen trettondag.

Lakritztrollet sa...

Temperaturen sjönk till em/kvällen ner till -20,5. Men nu är den visst på uppgång igen, "bara" -15 nu kl 23 på kvällen.