Tredje gången(året) gillt. :)

26 januari 2010

WT!?

Den här lilla familjen bor på samma lilla ort som vi. Barnet är född -09 precis som vår dotter, vilket medför att det med stor sannolikhet kommer gå i samma klass eller åtminstone i parallellklass. Så långt är allt frid och fröjd.
Om en dag detta barn och min dotter blir bästa vänner vet inte jag hur jag ska hantera det. Barnet heter nämligen December. Ja, du läste rätt! December, precis som månaden.

Jag har generellt svårt för "konstiga" modenamn, som just December. Och ärligt tycker jag synd om barnet som måste leva med namnet.
Jag vet inte om jag klara att säga till exempel. "Du kan ju ringa December och fråga om hon vill leka." Det känns så fruktansvärt fel munnen.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Oj, oj! Stackars barn! Hur står det till hos föräldrarna kan man undra när det finns så många bra namn.

Cecilia sa...

Det får väl bli Dessi eller något.

Flyboyse sa...

Ja du! Jag kände en i min ungdom som hette Junior. Det var för att han var född i "juni i år", sa han. Kanske något bättre ändå än att heta December.