Tredje gången(året) gillt. :)

29 januari 2010

Underbara vinterlandskap

Varför blir människan aldrig nöjd?
Tidigare år har det klagats på att det inte kommer någon snö. Nu när det äntligen blivit en riktig vinter med snö som ligger längre än tre dagar, ja då vill de inte ha snön.

Jag bara älskar att det har kommit mycket snö. Det är så vackert överallt och snön lyser upp den mörka årstiden. All snö påminner om mina barndomsvintrar. Jag kan nämligen inte minnas att vi haft så här mycket snö så här länge sedan jag var liten. Jag fullkomligen avskyr vintrar då det är kallt men inte finns någon snö. På vintern ska det vara snö, punkt.

Sen kan man undra varför det krävdes att man själv skaffade barn innan det blev en riktig vinter igen. Eller är det bara ett lustigt sammanträffande?

2 kommentarer:

Karro sa...

Snövinter är helt klart bäst! Igår åkte jag pulka och hade snökrig med min lillasyster, det var galet kul!

Lakritztrollet sa...

Japp, snö is the shit vintertid.