Tredje gången(året) gillt. :)

15 mars 2011

Framtiden?

Idag (och nu klockan 13) öppnar anmälningen för att studera på högskola/universitet. Ska man studera igen? Har jag råd att studera igen? Har jag ork att studera igen? Har jag lust att studera igen? I så fall måste det vara någon helt annan inriktning än det jag redan läst. Något som mer eller mindre garanterar att jag får en anställning efter studierna. En utbildning tar ju ändå minst tre år om man inte går en KY-utbildning, som i många fall är betydligt kortare. Anmälningen stänger 15 april.

2 kommentarer:

mor sa...

Lycka till med både högskoleprovet och ev studier. Jag ställer upp med all hjälp du behöver.

Darja Utgof sa...

Hej, jag funderar på samma sak och har precis samma dilemma. Orkar jag verkligen lägga minst tre år av mitt liv på studier? Kommer jag inte till rutan 1 efter dess? Och går man ett längre program blir man ju över 30 när man är klar... då måste man verkligen vilja det.
Lycka till med valet!