Tredje gången(året) gillt. :)

16 mars 2011

Utlandspaket

Det var förfärligt vad dyrt det var att skicka brev/paket utomlands. Jag hade omsorgsfullt packat ett paket så det skulle tåla frakten, särdeles snyggt blev det inte men det var inte det primära. När jag skulle posta så skulle det kosta över 200 kr. Efter lite diskussion med personalen i affären kom vi fram till att det lönade sig att packa om till ett sådant där förbetalt vadderat kuvert.


Jag hade tur att allt fick plats, men för säkerhets skull tejpade jag en hel del runt, för påsen gick sönder bara jag skrev på den. Ska man skicka brev/paket så ska man gott passa på att utnyttja vartenda gram man har rätt till för priset. I mitt fall 2 kg. Mitt paket vägde 1930 gram innan jag packade om. Nu är det skickat, hoppas mottagaren blir glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Samma här. Jag stoppade 960 g i en påse med porto 103 NOK. Hoppas att det kommer väl fram så mottagaren fortsätter vara snäll och nöjd.