Tredje gången(året) gillt. :)

7 mars 2011

Uppflyttad

Idag blev jag inkallad till kontoret för samtal. Man blir ju alltid lite nervös inför sådant, men idag hade jag ingen anledning att vara det. Inte de två föregående gångerna heller för den delen. Nåja, jag blev uppflyttad en nivå på lönestegen, kan man säga. I övrigt sa han bara positiva saker, precis som tidigare.

Jag har skrivit om "karriärsstegen" tidigare, men jag tar det igen.

När man börjar så är man trainee, efter 40 timmar eller 2 månader blir man kvalificerad, om man klarar kraven för det förstås men det gör alla skulle jag tro. Efter kvalificerad, som jag varit hittills, blir man auktoriserad. (Fortfarande bara om man klarar kraven för det vad gäller arbetad tidpå företaget, effektivitet och bortfall.) Och det är alltså auktoriserad jag blivit nu. Det innebär inte bara en högre garanterad timlön (jmfr: resultatinriktad bonus) utan också att jag inte behöver stirra så mycket på den där effektivitetsprocenten längre. Skönt, för den stressar mig dagligen.

På hemvägen köpte jag mig en glass för att fira att jag äntligen blivit auktoriserad.

1 kommentar:

mamma sa...

GRATTIS, GRATTIS! Du är duktig, det vet vi ju.