Tredje gången(året) gillt. :)

11 december 2011

Tredje advent och inget har hänt

Söndag, tredje advent. Vi har tänt det tredje ljuset i adventsljusstaken vårt julpynt har kommit upp som det ska även om i en något reducerad version. Det räcker väl med elljusstakar och stjärnor som lyser vackert i fönstret? Ja, jo det gör det. Några små tomtar är uppställda också.

Jag har ägnat större delen av tredje advent till att läsa kurslitteratur och ändå har jag inte läst färdigt allt som ska läsas. Till tisdag ska en text om litteraturen om två A4-sidor vara inlämnad. Den ena boken som ingår i litteraturstudierna är ganska intressant att läsa, men jag hinner tyvärr inte läsa allt ty jag ägnade alldeles för mycket tid till den andra boken som var näst intill obegriplig. Hur jag ska kunna skriva en diskussion om en bok jag inte förstår innehållet i förblir en gåta. Men som jag, och Timbuktu, sagt innan, "det kommer ordna sig, det gör det alltid".

Det är helt enkelt så att det är något som måste göras vare sig jag vill eller inte. Skjuter man upp det blir det bara ännu jobbigare att ta tag i det senare. Så sista rycket denna vecka sen väntar rolig belöning till helgen, då åker jag på en weekendtrip till en av mina favoritstäder, London. Vem vet kanske hittar jag några bra julklappar där också. Hittills har jag bara köpt en enda julklapp och den i samköp med min mor till min dotter. Jag själv vill inte ha några julklappar just och blir inte ledsen om jag ingen får.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det är ju bara advent. Somliga har julpyntat sen november. Lika galet som att äta fastlagsbullar till jul eller efter nyår. Och inte behöver man så mycket heller. Din stjärna och ljus är helt tillräckligt. Njut av varandra i stället!