Tredje gången(året) gillt. :)

11 augusti 2018

Barnkalas

Idag har dottern sitt kompiskalas. Hon väljer att ha det hemma "för då får man den tårta man vill ha och så är det bara ens kompisar inte en massa andra barn".

Jag har noterat att det är ganska ovanligt att ha kalas hemma nuförtiden. Väldigt många köper sig fria på något lekland e. dyl. Även vi har gjort det några år. Det är enkelt, man slipper fixa, handla och framförallt slipper man städa både före och efter.

Även fast det är ganska jobbigt att ha "en halv skolklass" här pga ljudnivå etc så offrar jag mig. Jag gör (nästan) allt för mina barn.

Det känns som jag stått i köket flera i dagar i sträck. Jag satte dotter på att göra chokladbollar... lite måste hon anstränga sig själv. Annars har jag ansträngt mig och gjort en tårta. Jag brukade vara bra på det men nu har jag lagt av mig. Men det var roligt att smeta och kladda. Jag har gjort godisstrutar istf godispåse. På begäran av nioåringen har jag kladdat ihop marängklubbor, mycket populära bland barnen förra hemmakalaset. Dessutom har jag målat (av en bild på) en enhörning. Det är tänkt att tjejerna ska få sätta hornet på den, likt sätta knorren på grisen... om det vill. Jag hoppas de vill, för det tog en god stund att göra den. Vill de inte så fick jag mig iaf en terapistund.

Nu hoppas jag att det blir ett roligt kalas och att alla kalasbarn är nöjda när de går hem.

Inga kommentarer: