Tredje gången(året) gillt. :)

2 augusti 2018

Semester

Bloggen har stått still ett tag nu. Jag har semester och gör det bästa av den. Tyvärr tar inte kroniska sjukdomar semester. Värmen gör att mina händer mår sämre än tidigare men trots det gillar jag värmen. Rent generellt mår jag bättre eftersom jag kan ta allt i min takt och min dygnsrytm. Jag kan pausa och dra mig undan när det behövs. Detta gör att jag orkar mer och är en piggare och gladare person.

Taket på huset har blivit omlagt. Mycket välbehövligt och snyggt.

Vi har varit i Vansbro och simmat och tredje klassikern bärgades.

Även en utlandsresa till Grekland har hunnits med. Vi var på den fordonsfria ön Hydra och hade det gött! Det fanns många åsnor och katter på ön istället. Utanför Athen rasade en läskig brand som skördade många dödsoffer. Vi var aldrig närheten mer än att vi såg det drabbade området från flygplanet när vi reste hem.

Nu jobbar maken med ett nytt projekt som tillhör huset. Vi byter staket. Det gamla var ruttet, snett och fallfärdigt. Jag är inte jättebra på snickeriarbeten men jag är ganska säker på att jag får måla sen.

Vi har några att-göra-saker kvar före vardagen tar vid igen.

Ha det gött!

Inga kommentarer: