Tredje gången(året) gillt. :)

23 augusti 2018

Spontanlopp

Det blev två oplanerade lopp till iår. 
Det första är Midnattsloppet i Göteborg. Midnattsloppet har jag i många år tittat på och längtat efter att få springa, men det passar aldrig tidsmässigt. Jag har inte haft möjligheten att vara i Göteborg, Stockholm eller Malmö när loppen varit. Det ligger fel i tiden för mig helt enkelt. Men nu ska det bli av och jag tror det blir roligt och häftigt trots att banan är snurrig.

Det andra oplanerade loppet är Ramböll Stockholm Halvmarathon. Jag vann helt otippat två startplatser till årets lopp. Jag kommer att åka upp med min löparvän Å.W. Samma fantastiska människa jag åkte med till ASICS Stockholm Marathon. Denna gången har vi lovat varandra att inte åka sjuktransport. Eftersom man aldrig vet om olyckan ändå är framme trots löften så tar vi bilen upp denna gång. Då behöver ingen av oss passa tåg eller buss och riskerar inte att missa sista avgången.

Inga kommentarer: