Tredje gången(året) gillt. :)

4 augusti 2018

Road trip

Idag åkte jag på road-trip till Gränna för att träffa ett gäng Mycket Speciella vänner. En grupp människor jag aldrig träffat förut men "pratat" med via en sluten grupp på facebook. Det enda vi allihop har gemensamt är att vi har MS.

Vid 11 tog vi färjan över till Visingsö. Några av oss åkte remmalag medan andra tog en utflykt till fots och hjul upp till Brahekyrkan. Lite otippat hittade vi en julgran på väg upp till kyrkan. Brahekyrkan är en fin kyrka från 1100-talet byggd i renässans och barock stil.
Efter kyrkobesöker fortsatte jag och sällskapet inåt ön. Halvvägs till orten Tunnerstad fanns ett trevligt litet nostalgimuseum. Det som fångade mitt intresse först var den gamla telefonkiosken. Det visade sig sedan finnas bl a  en hel gammal bensinmack och bilverkstad.



Före tillbakafärd till Gränna satt vi på en restaurangterrass och beskådade ett stort regnoväder med tillhörande blixtar. Som tur var rörde det sig inte åt vårt håll. Vi hann förstås även ta en titt på Visingsborg som låg nästgårds med restaurangen.


Väl i Gränna hamn hade vi svettats så mycket att det var dags att fylla på vätskenivåerna igen. Vi satte oss och njöt av kall dryck och kom på att en promenad upp till centrum vore på sin plats. Vi måste ju inspektera alla polkagriskokerier... eller... det blev ju så när Mrs. Kan-inte-bestämma-sig (dvs jag) skulle handla karameller.

Att fatta beslut vilken karamellsmak som ska inhandlas tar på krafterna så till den milda grad att hela sällskapet nu var hungriga. Så vi tog oss ner till hamnen igen och dinerade i solnedgången. Tiden går fort när man har trevligt så vid 21-tiden tyckte jag det var dags att dra mig hemåt.


Tusen tack MS-kämpar-vänner för en oförglömligt trevlig dag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra skrivet! :-)

Lakritztrollet sa...

Tack!
Bra fixat! 👍🏻💕