Tredje gången(året) gillt. :)

22 juni 2018

Kan ej para klocka med pulsbälte - lösning

Jag har en Suunto Ambit3 Sport klocka och jag är jättenöjd med den. Den har alla funktioner jag behöver och många därtill, som jag inte använder. Men ibland gör den mig frustrerad. Som häromdagen då jag inte kunde koppla pulsbandet till klockan. Jag försökte på all sätt och vis, googlade för att se om fler haft problem med samma sak, men jag fick de inte att prata med varandra. Jag la undan det och glömde bort.

Idag plockade jag fram bandet igen för att försöka få de att bli sams igen. Så plockade jag isär den runda sändaren från bandet bara för att se om det var smuts eller dylikt som ställde till det. Kanske kände inte sensorerna sändaren, eller hur jag tänkte? Nåja, då slog det mig att det kanske var så enkelt att det är batteriet som är slut. Så kvart-i-stängningsdags på självaste Midsommarafton for jag till affären för att köpa batteri. För såklart har vi jättemånga olika batterier hemma men inte just det som ska vara till den makapär som behöver det, så är det alltid.

Jag hade tur, rätt batteri fanns i affären. (Jag passade även på att säkra midsommarjordgubbarna.) Väl hemma, bytte jag batteri och vips så fungerade det direkt. Så har du problem att para ihop din Suunto klocka med pulsbältet så prova att byta batteri. Kan meddela att det ska vara batteri CR 2025 till Suunto Ambit3 Sport pulssensor, iaf till min.

Inga kommentarer: