Tredje gången(året) gillt. :)

19 juni 2018

Som en tvååring...

Jag gillar inte mig och mitt huvud. De funkar inte som det brukar just nu. Jag är ständigt trött, förut var jag trött i perioder under dagen men nu är det mer eller mindre konstant. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover/vilar.

Huvudet är inte med mig heller. Jag kan inte åstadkomma en enkel middag. Jag står och tittar i kylskåp och skafferi, ser klart och tydligt vad som finns men jag kan inte få ihop det. Det är då det blir enkla måltider som färdigpizza eller bara en smörgås/yoghurt. Det är så jäkla frustrerande.

Att handla mat tar evigheter. Förut var jag någorlunda strukturerad och kunde hålla iaf tre fyra varor i minnet och att ta de som varor som var i närheten av varandra samtidigt. Typ.. först plocka äpplen sedan tomater sedan korv och så köttfärs...och jag hitta dem direkt i hyllorna. Nu är det helt hopplöst. Jag kan bara ta en sak i taget och måste hitta den före jag koncentrerar mig på nästa. Jag kan stå och titta på det jag ska ha utan att hitta det. Jag får gå tillbaka i butiken och irrar runt. Detta gör mig frustrerad och stressad och då kommer yrseln. Jag får stanna upp ta tag i en hylla och andas. F-n, jag som vanligtvis är effektiv har blivit seg, långsam och ineffektiv.

Hemma märker jag att jag inte fullföljer saker. Jag är impulsiv som en tvååring som går från en sak till en annan på en millisekund. T ex: Morgon och ska äta frukost, går till kylskåpet och hämtar smöret och ställer det på bänken, ser att där ligger en sax... ja just ja, jag måste klippa ner den där växten, tar saxen och rör mig mot växten och börjar klippa. Kan inte hålla mer blad och går tillbaka till köket för att slänga skräpet (växten är inte färdigklippt) men ser vattenkannan... ja just ja, måste vattna också. Fyller vattenkannan och börjar vattna. Ser en slängd tröja jag inser måste tvättas, ställer ifrån mig vattenkannan på fönsterbrädan och går med tröjan till tvätthögen. Tänker att, jag kan ju lika gärna sätta igång en maskin som går medan jag vattnar. Effektivisering ni vet. Tar mig ner till tvättstugan och börjar fylla en maskin. Kommer på att just det där specifika plagget måste tvättas för det ska någon använda snart. Går runt i huset och letar, hittar specialplagget och fyller äntligen maskinen. Ser att det är mycket ren tvätt som måste sorteras och vikas och börjar med det... och så vidare och så vidare... Smöret och frukosten är bortglömd sedan länge. Har jag tur går jag förbi smöret och sätter in det i kylen igen.
Många påbörjade saker, få avslutade. Det är inte så här hela tiden hela dagen, men oroväckande ofta. Jag får liksom koncentrera mig ganska hårt för att fullfölja det jag håller på med.

Inga kommentarer: