Tredje gången(året) gillt. :)

25 juni 2018

Listan nio år senare

Denna lista gjorde jag 2009. Det var nio år sedan. Tiden går fort.
Nu sitter jag hemma och läker och har tråkigt så jag tänkte fylla i en för 2018.
Häng med.

I väntan på bättre tider, en liten lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 40+
2. Vem var den senaste du träffade? Mina barn.
3. Hur lång är du? 1,71
4. Vilken var den senaste film du såg? "Concussion"
5. Vem ringde du senast? Min far.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Vi har landat." till pappa.
7. Vad är dagens planer? Bli hel i kropp och knopp. Äta lunch.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka SMS, messenger.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta och lever ihop.

10. När såg du senast din mamma? Igår. :)
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna
12. När vaknade du idag? 0750
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja.
14. Vilken är din favoritplats? Sängen, soffan eller någonstans långt bort.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkaren är fortfarande ingen favoritplats.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis mår jag bättre än idag.
17. Vad skrämde dig som barn? Det kommer jag inte ihåg.
18. Vem fick dig att skratta senast? Mina barn.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda, varför utesluta det ena för det andra?
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Varierar.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, en till mig och en till min man, ibland en av barnens kuddar.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre. (Blekinge, Skåne och Östergötland)
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja det har hänt i min ungdom.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Jag tycker själv att jag är social, men jag orkar inte lika mycket som tidigare .
27. Vilken är din favoritglass? Kokosglass, jordnötsglass med flera.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Återgälda allt som jag pajjat samt de som hjälpt mig hittills i mitt miserabla liv.
29. Tycker du om kinamat? Nja, det funkar men det är sällan så smakrikt. Föredrar thai framför kina.

30. Tycker du om kaffe? Nej inte att dricka, men nyrostade kaffebönor luktar gott.
31. Vad dricker du till frukost? Vatten eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? Ja.
33. Kan du spela poker? Näe
34. Tycker du om att mysa? Jo, det gör jag väl.
35. Är du en beroendemänniska? Kanske, beror på.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja har haft barn på jobbet med samma födelsedag som jag. Min man fyller dagen efter mig. (close enough)
37. Vill du ha barn? Jag har två finingar, men det räcker med två.
38. Kan du några andra språk än svenska? Jo, två hyfsat ok iaf.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Fick den erfarenheten ganska nyligen. Har även åkt sjuktransport med sonen som blev huggormsbiten.

40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på vilket hav eller vilken pool.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Andra.
42. Äger du dyra smycken? Nä, mina smycken är snygga framför dyra. Snyggheten sitter inte i priset.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Min bromsmedicin med ett glas smoothie.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Måste säga min make här med.
46. Välj ett ärr på din kropp? Shit, hela min kropp är ärrad. Har ett stort operationsärr på höger knä, efter en korsbandsoperation 1998. Har ett ärr i vänster knäveck efter en vattenfestival i Stockholm. Har massa "ärr" i hjärnan.
47. Vad har du för ringsignal? ACDC - "Thunderstruck".
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ligger nog något plagg i nån låda i föräldrarnas förråd.
49. Flirtar du mycket? Nej.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Trollet togs nånstans från Internet, godiset lånades från Webes hemsida.
51. Kan du byta olja på bilen? Byta?! Nä, det får någon annan göra, men fylla på är inte svårt.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Går signalen fram? En bok om multipel skleros (MS), kronisk trötthet och signalsubstanser" av Christian Brunes. "Väggen" av Pia Dellson.
54. Läser du dagstidningen? Nej. 
55. Prenumererar du på någon (vecko)tidning? Ja, på Språk och Råd och Rön..
56. Dansar du i bilen? Ibland.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 och Lugna favoriter.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Bet."
59. När var du i kyrkan senast? Minns inte, men det var nån gång i våras då Stora barnet sjöng med kyrkokören.

60. Vilka personer utmanar du? Ingen.

Inga kommentarer: