Tredje gången(året) gillt. :)

18 juni 2018

Sjutton galna dagar

Två galna men roliga veckor är över. Puh!

Den 26/5 spelade jag fotbollsmatch där jag efter sex minuter fick lätt hjärnskakning. Mycket dålig tajming med tanke på vad jag hade planerat. Fem dagar senare provsprang jag Blodomloppet 10 km och det kändes bra. Jag bedömde det som att jag vilat bra och ordentligt så därför ställde jag inte in mina planerade lopp.

2/6 Marathondebut 42,2 km som slutade högst oväntat som ni vet. Frågade sjukvården  specifikt om jag hade tillåtelse att cykla. De sa att det var okej. Så sju dagar senare 10/6 tog jag mig runt Halvvätterns 150 km. Ytterligare fyra dagar senare 14/6 var det Sthlm 10, som jag och V.K. sett fram emot över ett halvår. Den låg ju lite dumt i tiden men datumet kan jag inte styra över. Dagen efter 15/6 startade jag Vätternrundan 300 km.

Så under 17 dagar har jag:
Sprungit 62,2 km och cyklat 450 km.
Nu vila och komma ikapp mig själv.

Inga kommentarer: