Tredje gången(året) gillt. :)

25 juni 2018

Historisk lista igen, tio år senare

Denna lista gjorde jag även 2008. :)

För 15 år sedan (2003):
- Studerade jag på universitet, datateknik men var på väg att byta till en annan inriktning.
- Bodde jag i 1,5 rum och kök.
- Levde jag livet och hade skoj.

För 10 år sedan (2008):
- Jobbade jag på Sectra, vill jag minnas.
- Hade vi bott i vårt hus i två år.
- Var jag lycklig ovetandes om min kroniska sjukdom.
- Blev jag gravid med vårt första barn.

För 5 år sedan (2013):
- Studerade jag heltid på universitet igen OCH var hemma med vårt andra barn född 2012.
- Funderade jag på om jag skulle göra En Svenska Klassiker.
- Gillade jag att baka tårtor. Titta in på min ouppdaterade bakblogg.

För 3 år sedan (2015):
- Tog jag examen från universitetet.
- Började jag jobba i Mjölby kommun.
- Blev jag färdig med min första En Svensk Klassiker.
- Musikhjälpen kom till Linköping.

För 1 år sedan (2017):
- "Firade" vi elva år som äkta makar.
- Tvingades jag gå ner på 50% på jobbet, sjukskriven resten.
- Gjorde jag Tjejklassikern med min bästa vän V.K. och min andra En Svensk Klassiker.

För 3 månader sedan (mars):
- Påbörjade jag min första Halvklassiker med min bästa vän V.K..
- Hände inget mer spännande.

Igår (24 juni 2018):
- Flög vi ner till Skåne för att hämta Stora barnet hos mormor och morfar.
- Badade hela familjen i utespapoolen.
- Hade jag huvudvärk nästan hela dagen. (Hjärnskakning slutet av maj)
- Kom vi hem sent och la oss för sent.

Idag (25 juni 2018):
- Måste jag titta i kalendern för att minnas vad jag gjort och ha påminnelser för det jag ska göra.
- Hämtar jag barnen från fritids resp. dagis/förskola.
- Har jag huvudvärk och är trött.
- Är jag glad om jag inte somnar före 18.
- Börsens födelsedag (=lön)

I morgon (26 juni 2018):
- Vila.
- Tittar på fotbolls-VM.
- Vila.
- Börsens födelsedag (=sjukpenning)

Om 1 år (juni 2019):
- Jobbar jag förhoppningsvis 75% eller mer.
- ?
- Är det sommar igen! :)

Inga kommentarer: